Beoordelingsbeleid

De beoordelingen die op onze site worden weergegeven, zijn die van kopers, consumenten of potentiële klanten die besluiten een beoordeling te plaatsen op eigen initiatief . Mahalo neemt nooit contact op met haar klanten, potentiële klanten of derden om hen aan te moedigen een beoordeling achter te laten. Mahalo geeft de recensent de mogelijkheid om zijn/haar eerlijke mening te geven, of deze nu positief of negatief is.

De publicatie van recensies wordt niet gemodereerd of gecontroleerd: Mahalo verwijdert of wijzigt geen recensies of de inhoud ervan. Mahalo betaalt noch sponsort de recensies.

Mahalo is een kleine bedrijven, we hebben niet de middelen om de authenticiteit van de beoordelingen te verifiëren. Wij kunnen daarom niet garandeert niet dat deze beoordelingen afkomstig zijn van consumenten die daadwerkelijk ervaring hebben met het product.

Beoordelingen worden verzameld via de Judge.me Reviews -app, aangestuurd door Shopify. Het volledige beleid en de werking van Judge.me vindt u hier:

  • Hoe Judge.me werkt: https://help.judge.me/en/articles/8287416-how-does-judge-me-reviews-work
  • Beleid voor beoordeling van inhoud: https://judge.me/content-policy
  • Privacybeleid hier: https://judge.me/privacy

Hier is de belangrijkste informatie over hoe Judge.me-recensies werken:

  • Verificatie van beoordelingen en geverifieerde kopersbadge: Judge.me verifieert automatisch beoordelingen op basis van de bestelgeschiedenis van onze e-commerceplatformpartners (Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Squarespace). Als de beoordelingen niet aan bestaande bestellingen zijn gekoppeld (bijvoorbeeld omdat ze rechtstreeks van de websites van handelaren komen), kunnen handelaren handmatige verificatie aanvragen door een bewijs van bestellingen in te dienen. Zodra Judge.me de beoordeling heeft geverifieerd, wordt er een geverifieerde kopersbadge toegevoegd. De badge kan worden vertaald en aangepast, maar kan niet door de handelaar zelf worden toegevoegd.

  • Vraag een beoordeling aan: Verkopers kunnen een beoordelingsverzoek per e-mail naar kopers sturen, afhankelijk van de instellingen en voorwaarden. Automatische herinneringen of web push-meldingen kunnen worden ingeschakeld. Verkopers kunnen ook eerdere klanten om een ​​beoordeling vragen, geen automatisch verzoek om een ​​beoordeling sturen, of individuele gebruikers om een ​​beoordeling vragen of hen terugbellen. De verkoper kan privé of openbaar op een beoordeling reageren.

  • Laat een beoordeling achter: Kopers kunnen een beoordeling achterlaten in het e-mailbeoordelingsformulier of via de beoordelingswidget. Productbeoordelingen worden ingediend via de widget Beoordelingen, terwijl winkelbeoordelingen worden ingediend via de pagina Alle beoordelingen. Bezoekers kunnen beoordelingen achterlaten zonder (traceerbare) aankoopgeschiedenis (“Webbeoordelingen”). Deze kunnen worden uitgeschakeld, maar u ontvangt dan nooit de badge 'Geverifieerde koper' als het e-mailadres van de recensent niet op de klantenlijst van de winkel staat. Beoordelingen die via hetzelfde e-mailadres worden verzonden, krijgen dezelfde weergavenaam.

  • De beoordeling buiten de online winkel weergeven: Beoordelingen kunnen buiten de winkel worden weergegeven door functies zoals Google Shopping in te schakelen; Social Push (Facebook-bedrijfspagina).

  • Bewerkingsbeleid: Beoordelingen kunnen worden bewerkt om typefouten, stijl-/opmaakproblemen of kleine beoordelingsinformatie te corrigeren. Om de integriteit van de beoordelingen op Judge.me te waarborgen, kunnen de sterrenbeoordelingen echter niet worden gewijzigd. Na een bewerking wordt er een e-mailbericht naar de reviewer gestuurd waarin hij/zij op de hoogte wordt gesteld van eventuele wijzigingen. De recensent kan eventuele wijzigingen afwijzen door in de e-mailmelding te klikken. Het Judge.me-team wordt op de hoogte gesteld van alle wijzigingen in beoordelingen en afwijzingen.

  • Curatiebeoordeling: Verkopers hebben volledige controle over het publiceren en verbergen van beoordelingen in hun winkels. Nieuwe beoordelingen worden standaard automatisch gepubliceerd. Verkopers kunnen het beheer van beoordelingen inschakelen om handmatig te kiezen welke beoordelingen ze willen publiceren. Consumenten kunnen vertrouwen op de Judge.me-medailles die aan winkels worden toegekend als teken van transparantie en authenticiteit. Winkels verdienen Transparantiemedailles als ze minimaal 80% van het totale aantal geverifieerde beoordelingen publiceren die ze ontvangen. Winkels verdienen Authenticiteitsmedailles als minimaal 80% van de beoordelingen die ze publiceren geverifieerde beoordelingen zijn.

  • Importeren van oude beoordelingen: Judge.me biedt de mogelijkheid om beoordelingen te importeren uit andere apps of via CSV-import. De badge “Geverifieerde koper” kan alleen worden toegekend na overleg met Judge.me. Naast de product-ID kan de import ook de titel, de hoofdtekst, de beoordeling, de datum van de beoordeling, de naam van de beoordelaar, het e-mailadres van de beoordelaar en het IP-adres bevatten.

  • De totale beoordeling die onder een product wordt weergegeven, is een gemiddelde van de totale gegeven beoordelingen. Judge.me rondt het totaal af op het dichtstbijzijnde percentage. Als u bijvoorbeeld 0,3% 4-sterrenbeoordelingen krijgt, wordt dit weergegeven als 0.
  • Judge.me biedt de mogelijkheid om de weergegeven beoordelingen te sorteren. Standaard worden beoordelingen gesorteerd op de voorkeur 'Foto's eerst', wat het volgende betekent:
    • Eerst controleert Judge.me welke beoordelingen vergezeld gaan van een afbeelding, zodat beoordelingen met afbeeldingen als eerste worden weergegeven.
    • Vervolgens sorteert Judge.me de recensies op schrijfdatum, zodat de meest recente recensies als eerste worden weergegeven.
Het is ook mogelijk om de sorteervoorkeuren van beoordelingen aan te passen op basis van de volgende criteria:
    • Eerst video: Judge.me controleert welke beoordelingen vergezeld gaan van een video en sorteert de beoordelingen op de datum waarop ze zijn geschreven.
    • Meest recent: sortering gebeurt strikt volgens de datum waarop de beoordelingen zijn geschreven
    • Hoogste/laagste beoordeling: Judge.me controleert aan de ene kant welke beoordelingen de hoogste/laagste beoordeling hebben en aan de andere kant sorteert Judge.me de beoordelingen op de datum waarop ze zijn geschreven.
    • Meest nuttig: Ten eerste controleert Judge.me welke recensies de meeste “Bravo”-reacties hebben gekregen en ten tweede sorteert Judge.me de recensies op de datum waarop ze zijn geschreven.

Mahalo respecteert de rechten van betrokkenen (DPC) die in de EU wonen. In de rechten van betrokkenen is vastgelegd hoe betrokkenen toegang kunnen krijgen tot hun persoonsgegevens die u beheert en verwerkt, en hoe zij deze kunnen wijzigen en verwijderen. Deze geven elke assessor de volgende rechten:

  • Recht op toegang: de evaluator kan op eenvoudig verzoek alle verzamelde en verwerkte gegevens ontvangen
  • Recht op rectificatie: de beoordelaar kan op eenvoudig verzoek de inhoud van zijn mening wijzigen of verwijderen
  • Het recht om vergeten te worden: de beoordelaar kan op eenvoudig verzoek verzoeken om verwijdering van alle verzamelde en verwerkte persoonsgegevens
  • Recht op gegevensoverdraagbaarheid: de beoordelaar kan op eenvoudig verzoek alle persoonsgegevens in een gestructureerde en machineleesbare vorm verkrijgen .