Op deze manier selecteren wij onze merken, maar ook de producten binnen de merken waarmee wij samenwerken.

De composities

De formules van elk product moeten onberispelijk zijn (zie onze zwarte lijst van ingrediënten). Indien een van onze merken een product aanbiedt waarvan de samenstelling niet aan onze eisen voldoet, wordt dit product niet in ons assortiment opgenomen. Dit geldt met name voor het merk Les Secrets de Loly, waaruit wij uitsluitend producten hebben geselecteerd met een 100% zuivere samenstelling. Wij bieden dus niet alle producten van het merk aan.

Merkethiek

Inkoop van ingrediënten, goede behandeling van personeel, transparantie, verstandige marketing, geen 'greenwashing', het merk maakt deel uit van een groot conglomeraat, etc.

Product effectiviteit

De samenstelling is misschien schoon en het merk ethisch, maar voldoet het product wel aan onze kwaliteitseisen? Zijn de resultaten doorslaggevend? Is de applicatie eenvoudig?

De relevantie en bruikbaarheid van de producten

Dit om te voorkomen dat er modegrillen ontstaan ​​en dat er te veel wordt geconsumeerd. Hebben we echt nog een extra stap nodig in onze gezichtsverzorgingsroutine? Is dit infrarood teenmasker echt nuttig?

De verpakking

Wij hechten veel waarde aan het verpakken, inpakken en omwikkelen van artikelen. Wij geven de voorkeur aan merken die werken aan hun ecologische impact en die continu streven naar verbetering.

De oorsprong

Een merk kan weliswaar Europees zijn, maar de ingrediënten waaruit de formules bestaan, kunnen afkomstig zijn uit alle hoeken van de wereld. Wij denken dus na over de algehele impact van ons aanbod. Een Nieuw-Zeelands merk als Antipodes, dat voornamelijk ingrediënten uit Nieuw-Zeeland gebruikt en al zijn producten per boot naar Europa verscheept, is een merk waarmee we hebben besloten samen te werken, omdat de wereldwijde aanwezigheid ervan interessanter is dan die van sommige zogenaamde lokale merken waarvan de inkoop gedeeltelijk plaatsvindt in China, Afrika en andere landen. (zie onze aanpak van Clean Beauty)